ממשקים בין מערכות בעד ונגד

Picture of צוות coralis
צוות coralis

אנו תמיד שמחים להיות שותפים לצמיחה של לקוחותינו. ללוות אותם בהכנסת הפעילות החדשה לארגון. לייעץ, לתכנן, ליישם ולבסוף לראות עמידה במדדים שהוגדרו וכמובן לשמוח ברווחיות החדשה שצצה לה בדוחות הכספיים.

צמיחה של עסק טומנת בחובה שינוי בתהליכים ואלה מחייבים התאמה של מערכת המידע, במקרה שלנו ERP Priority. שאלות רבות עולות בכל הקשור לשדרוג ופיתוח מערכת ERP חדשה לארגון כאשר השאלה החשובה ביותר שצריכה להישאל לפני קבלת החלטה משמעותית שכזא

כאן עולה השאלה האם להביא תוכנת "מומחה" לתחום העסק החדש? האם לפתח את היכולת על מערכת ה  ERP Priority?  האם להסתפק בממשק אנושי הדואג לעדכן את המערכות או אולי לפתח ממשק אוטומטי?

ישנם מקרים שבהם אין ברירה ואנו מקבלים "הנחתה" רגולטורית אך ברוב המקרים כדאי לבחון את היתרונות והחסרונות.
הדבר הראשון שאנו ממליצים בקורליס להגדיר את הדרישה.
נרשום בצורה מפורטת את הפונקציונליות הנדרשת, את המידע הדרוש לסנכרון ואת מי היא משמשת. את החלופות נבחן לאור הדרישה.

בשלב ראשון נבדוק האם תוכנת המומחה עונה על כל הדרישות. זהו שלב חשוב מכיוון שאם אנו לוקחים תוכנת מומחה אז נרצה לעשות בה מינימום התאמות. זו הרי תוכנה שאמורה להיות פונקציונלית באופן המיטבי ביותר.
בשלב הבא נעריך את הערך המוסף מעבר לדרישות שלנו אבל לא ניתן להם משקל מיוחד.
הנקודה הבאה שנבדוק היא עלות ההטמעה. עלות אינה באה לידי ביטוי רק במחיר והיקף ההטמעה מצד הספק אלא בעיקר בזמן שיידרש לעובדים בחברה להטמיע את המערכת ולהיות עצמאיים בה.
חלק מעלות ההטמעה היא עלות האינטגרציה בין המערכות. חשוב לוודא שקיים ממשק קל ונח. ב ERP Priority עדיף לעבוד בפרוטוקול REST API. ובכל מקרה כדאי לעבוד בממשק סינכרוני (ממשק שמחזיר תשובה האם קליטה בוצעה בהצלחה או לא. דוגמא לממשק א-סינכרוני זה דואר אלקטרוני)

לבסוף, לא נתפתה להצעות שלא כוללות סעיף של שרות.
מערכות מידע דורשות תחזוקה. המלצה שלנו לבצע עסקאות שכוללות בתוכן את השרות והתחזוקה. באופן הזה אתם יודעים שיש גוף שמחויב לשרות וידע לתמוך בכם כשתצטרכו. הרבה פעמים אנו רואים מערכות יפות שבוצעו על ידי גופים שאינם מתחייבים לשירות יישומי על המערכת – התוצאה ברוב הפעמים, ירידה לטמיון של הפרויקט כולו. לרוב לא נצליח למצוא חברה שתסכים להמשיך עבודה של מישהו אחר ובמידה ונמצאה כזאת, זה יהיה בעלות גבוהה יחסית.
בכל מקרה נשים לב שבפתרונות הדורשים אינטגרציה בין מערכות וגופים שונים עלות התחזוקה לרוב תהיה הגבוהה ביותר. לא לחינם פריורטי סופטוור משקיעה מאמצים גדולים בשיפור אינטגרטיביות של המערכת.

לאחר שהבאנו בחשבון את הנושאים מעלה נבנה טבלא כמותית ונעריך את העלויות. שימו לב לא להתפתות למחיר במידה וסימנתם משהו כ MUST !

פרמטר MUST? מערכת מומחה פיתוח פריורטי אינטגרציה בין מערכות
איפיון
פיתוח
הדרכות
תחזוקה שנתית

 

אנו בחברת קורליס מחזיקים צוותי מומחים לביצוע העבודות הנ"ל ושולטים בכל האספקטים של התהליכים העסקיים וכן הטכניים בביצוע פרויקט מעין זה.

נשמח שתשתפו אותנו.

guy@coralis.co.il

תוכן עניינים